гр. Бургас, ж.к. Славейков 76, вх. 5, ет. 1
Понеделник - Петък: 8:30-19:30 ч.

Орална хигиена и пародонтология

Хигиената на устната кухина e насоченa към диагностика, профилактика и лечение на оралните заболявания.

Професионалната хигиена на устната кухина включва:
• почистване на плаката и зъбния камък
• премахване на налепи и оцветявания
• полиране с четки, гумички и пасти за гладка повърхност на зъбите и намаляване полепването на бактерии
• реминерализация на зъбите посредством:
• флуориране (нанасяне на флуор – съдържащи препарати)
• прилагане на калций

Добрата хигиена е фактор, който е от решаващо значение за предотвратяване на по- голямата част от болестите, които засягат здравето на устната кухина. Тя се характеризира с правилното премахване на остатъци от храна и бактериална плака, които при нередовно почистване, ще доведат до появата на зъбен камък, кариес и пародонтални заболявания.

За предотвратяването на такива заболявания посещенията при стоматолог трябва да бъдат редовни (най-малко на всеки 6 месеца) и трябва да бъдат последвани от ежедневна грижа, препоръчанa от лекар. Тази грижа включва правилно почистване с четка (най-малко два пъти дневно), използване на конец за зъби (най-малко веднъж на ден, за предпочитане вечер) и използването на вода за уста.

Ако страдате от симптоми като постоянно кървене или болка във венците по време на четкане, лош дъх и чувствителност, е наложително да посетите стоматолог.

Редовните посещения за орална хигиена са от голямо значение за поддържане на оралното здраве. По време на тези посещения ние оценяваме състоянието на всички поставени импланти, коронки, мостове, фиксирани протези над естествените зъби или импланти, както и реставрации и ендодонтски лечения, така че да се постигне ранно диагностициране на всяко усложнение. Всички превантивни и терапевтични процедури, проведени по време на тези прегледи, допринасят за дълголетието на тези лечения.

Пародонтитът представлява хронично възпаление на околозъбните тъкани. Освен генетичното предразположение, основните причини за възникването на пародонтит са недостатъчната устна хигиена и пушенето. При липсата на лечение това заболяване води до оголване на зъбите, тяхното разклащане и последваща загуба. Чрез пародонтологична профилактика и лечение тези заболявания са предотвратими.